söndag 13 januari 2013

Tjugonda knut

Nu är det ett år sedan jag började skriva den här bloggen. Familjen hade kommit hem från Thailand och den 12 januari 2012 startade jag. Nu har det blivit som att "borsta tänderna"!! Jag har fått ett behov att skriva några rader varje kväll. Idag har jag tagit det ganska lugnt, det är väl det söndagar är till för?! Maken gav sig iväg på skridskoisen med sin nybörjarkurs redan klockan halvnio i morse. Bägge döttrarna skulle iväg och jobba, den ena på Ikea, den andra på städjobbet. Själv åt jag en låååång frukost och därefter gick jag ner i källaren och sydde en elefant.....
Nu har apan fått en kompis!! På eftermiddagen gick yngsta dottern och jag till Friskis & Svettis och löste nya kort och så deltog vi i ett spinningpass. Sedan blev det dags att fixa söndagsmiddag. Son och flickvän, som bilade från Sälen efter fyra skiddagar, ringde och bjöd in sig också. Trevligt! Och tursamt nog hade jag köpt lammfilé så det räckte. Med en risotto med getost, sparris, en blandad grönsallad och ett gott portugisiskt rödvin avslutades helgen i mysig samvaro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar