torsdag 3 januari 2013

Lat maja!!

Så lyxigt skönt att unna sig att sova till man vaknar! För min del har det inneburit 9-tiden, hela lovet. Fast idag blev jag väckt kl 8 av en motorsåg som brummade på i skogsbacken utanför vårt sovrum. En stor tall spräcktes på mitten, förmodligen av snötyngden, strax efter julhelgen. Nu tog kommunen hand om riset! Jag låg kvar och drog mig till halvtio i alla fall!! Efter frukost for äldsta dottern och jag på ett träningspass innan hon skulle åka och jobba och jag skulle åka och veckohandla. Eftermiddagen ägnades åt att sortera upp alla lösa blad med olika recept som jag samlat på mig under året. Nu ligger det fint sorterat i mina pärmar igen! Provade ett av recepten till middag, en mycket god italiensk pastarätt med salciccia-korv, oliver, mascarponeost, vitt vin, tomater och basilika. Det var så gott att det krävde ett glas rött! Nu ska jag och maken se en brittisk tv-serie som vi började följa igår, sen blir det sängen, för imorgon måste jag ställa klockan. Det ska bära av mot hufvudstaden minsann!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar