söndag 27 januari 2013

Frisk söndag!

Förintelsens minnesdag idag. Jag hörde ett radioprogram idag med en man som släpptes från Auswitch 27 januari 1945, nu var han tillbaka på platsen och berättade om några av sina hemska upplevelser, över 80 år gammal. Det var oerhört gripande och jag fick blinka bort tårar för att se vad jag sydde. För det var vad jag gjorde idag mitt på dagen. Maken gav sig av kl 08.00 i morse, för att vara skridskoledare ute vid kusten, söder om Väddö. Jag skjutsade flickorna till deras respektive jobb, för att sedan åka till blomsterbutiken och "bunkra" blommor!! En av mina favoritsysselsättningar!! Det blev både snittblommor och krukväxter. Slängde ut gamla halvvissna amaryllisar och julrosor igår, så nu ville jag ha in vårkänslor i huset!
I köket blev det så här hemtrevligt! Sedan ägnade jag, som sagt, eftermiddagen åt att sy. Nu är första lapptäcket halvfärdigt. Gick på ett spinningpass och så bjöd son med flickvän in sig på söndagsmiddag så jag bakade bröd, marinerade kycklingfiléer, rostade rotfrukter och kokade dinkel. Oj, oj, oj så skönt att vara fri från magsjukan !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar