lördag 26 januari 2013

Utslagen...

...var vad jag blev i torsdagsnatt. När jag lagt mig för att sova, började plötsligt hela världen snurra, tillsammans med magen. Jag fick springa ut på badrummet och stoppa huvudet i toaletten för att kräkas. Så fortsatte det natten igenom. Vid fyratiden på natten var det väldigt jobbigt. Det fanns liksom inget att få upp, men ändå så hulkade jag i kräkkramper. Ska jag ge fler detaljer?!! Fick med mej en papperskorg till sängen när jag stapplade dit för att slumra in. Sen sov jag hela fredagen. Hade av någon anledning dragit på mej feber, så det var inga problem att sova. Fick teskedsvis i mej lite avslagen pepsicola. I morse när jag vaknade kändes det rätt ok. Ingen feber och jag fick i mej en tallrik filmjölk. Sen fick jag värsta städrycket. Så kan jag bli när jag varit sjuk och sängliggande. Då ska alla baciller väck! Jag ställde fönstren på vid gavel, hängde ut täcken och kastade lakanen i tvättmaskinen. Jag dammade, dammsög och våttorkade golv. Skurade toaletter och handfat. T om putsade köksfönster och bytte gardiner! Vad det nu var för baciller som fastnat där, kan man ju undra. Ganska matt var jag, men efteråt mycket nöjd med mej själv. Det är väl det ända positiva med magsjuka, det går snabbt över!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar