onsdag 16 januari 2013

Dagar kan vara på olika sätt.......

I april 2012 fick vår skola ny ledning. Det har blivit många förändringar sedan dess, många till det bättre. T ex idag hade jag besök i två lektioner av vår rektor och därefter hade vi medarbetarsamtal i en dryg timme. Det var riktigt bra, för på så sätt fick hon ju faktiskt en inblick i hur jag arbetar, och vi hade något konkret att utgå ifrån när samtalet satte igång. Jag fick väldigt mycket lovord och det kändes naturligtvis roligt och bra, att få bli bekräftad av sin chef. Av eleverna känner man ju och får direkt återkoppling-i synnerhet om dom tycker något är dåligt.... Men jag får ofta höra bra saker också, jag har många bra elevrelationer. Dock blev jag väldigt besviken idag när fyra killar i klassen kom och sökte upp mig för att dom ansåg sig orättvist anklagade för att ha smällt smällar i korridoren. Dom bedyrade sin oskuld och "ville ha upprättelse". På arbetsplatsträffen senare på eftermiddagen fick jag reda på att en av eleverna setts tända på smällare två gånger igår. Dessutom hade alla fyra ertappats med att plocka isär en av datorerna i bildsalen för att stjäla minneskortet! Både jag och min klassföresståndarkollega blev så otroligt besvikna. Vi har pratat länge med varann i telefon nu ikväll, om hur vi ska gå vidare. Imorgon ska fyra av våra kollegor prata med killarna en och en. Den där delen av jobbet tycker jag inte om, tyvärr är den inte jätteovanlig. Dagens personalmöte inleddes med linssoppa, vår rektor vill att vi ska hålla på till klockan sex istället för fem som förut och då blev vi lovade soppa för att orka. Det är inte lätt att sitta still mellan kl 16 och 18 när man varit igång och haft lektioner hela dagen. Efter mötet åkte jag bara hem och bytte kläder och drog iväg på träning, och så när jag kom hem pratade som sagt jag och min kollega i telefon. För 33 år sedan idag befann sig maken och jag på Storliens högfjällshotell-vi drack champagne, dansade halva natten och förlovade oss. Dagar kan vara på olika sätt......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar