torsdag 31 januari 2013

Ändrade planer!

Jag skulle aldrig sagt det där om att "torsdagar kan jag gå hem tidigare och då är det inga möten"!! Idag kom jag inte alls hem så tidigt som jag trodde, dessutom var jag tvungen att åka tillbaks för ett stormöte senare på eftermiddagen. Detta pga ett bråk på skolan på onsdagseftermiddagen som mynnade i en misshandel på en buss. Efter mötet fick jag ringa till berörda föräldrar och berätta vad deras söner deltagit i, och att vi under nästa vecka kommer att samla föräldrar och elever i samtal med rektor, socialarbetare och polis. Det är turbulent på skolan just nu. Genom årens lopp har det till och från varit det. Det blir aldrig "långtråkigt" att arbeta med ungdomar....... Hade i alla fall en trevlig kväll att se fram emot. Min syster och jag skulle äntligen gå ut och äta tillsammans, det var längesedan nu. Det blev fisk-och skaldjursgryta, en flaska vin och mycket prat om ditt och datt, systrar emellan. När jag nyss kom hem höll "systrarna emellan" härhemma på att baka för fullt. Dom planerar för fullt en middag för storebror Gustav med flickvän till imorgonkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar