lördag 12 januari 2013

Nu är glada julen slut, slut, slut......

Så är det definitivt slut på julen för den här gången. Nu är alla julsaker, pepparkakshuset och julgranen väck. Till eftermiddagskaffet smaskade jag i mig den sista lussebullen. Visserligen är tjugonda knut inte förrän imorgon, men vi var redo idag! Jag har kånkat upp alla saker på vinden och maken har dammsugit upp alla granbarr. (Som det fanns miljontals av)!! För övrigt har jag varit på en häftig textil utställning på Kaleido idag. Det var vernissage av den textila utställningen med olika ansikten; "Jag ser dig" av Elisabeth Lovén. Hon var där, mycket generöst berättade hon om sin konst, lät mig fotografera och erbjöd sig t om att komma ut i skolan och berätta om sitt arbete som textilkonstnär för ungdomarna, utan att jag hade bett henne. Jag kände mig bara tvungen att berätta att jag var textillärare, eftersom hon själv berättade traumatiska minnen om sina egna "syslöjdsfröknar". Tänk, det är ganska vanligt att man får höra hemska historier om just syslöjdsfröknar. Riktiga ragator som verkligen tagit bort all lust till att jobba textilt. Hoppas inte mina elever kommer att minnas mig som en sådan ragata!!! Jag tillbringade också, nästan två timmar, i butiken Quiltbiten i förmiddags. Nu har jag plockat på mig tyger till mina babytäcksprojekt, och det riktigt kliar i fingrarna av att få sätta igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar