torsdag 10 januari 2013

Ilskan födde kreativ energi!

Två av mina favoritpass på Friskis&Svettis har flyttat från Ekeby till Väderkvarn den här terminen. Trist, eftersom det tar fem minuter på cykel till Ekeby och till Väderkvarn tar det en halvtimme. Idag hade jag bestämt mig för att ta bussen till ett Core-pass med Mats, som är en superbra ledare. Precis när jag gick över gatan kom bussen och körde in till hållplatsen. Just när jag nått bussens bakparti började den blinka för att köra igen. Jag sprang och bankade på mittendörrarna, men bussen fortsatte. Dock stannade den för en bil som skulle passera och då hann jag fram till chauffören och viftade med mitt busskort, men döm om min förvåning när han bara ruskade på huvudet och fortsatte köra!! Jäklar så arg jag blev! Hur kunde han vara så oförskämd, det hade tagit honom max 20 sekunder att släppa ombord mig. Ilsket halvsprang jag hem och svor hela vägen. Nu skulle jag få en varning på kortet också eftersom det var försent att boka av passet, och cykla skulle jag inte hinna. Min första tanke var att ringa och skälla på Uppsalabuss så jag letade efter telefonnumret, men när jag väl hittat det så ändrade jag mig. Passet var redan förlorat, jag kunde lika gärna göra något roligt av kvällen. Och roligt för mig är t ex symaskinen!! Jag har ett tag gått och grunnat på några lapptäcksarbeten, behöver några doppresenter längre fram ivår. Ikväll fick jag en idé, så efter lite skisser och rotande bland tyger satte jag igång med att sy en apa i paperpiecing. Det är lite som att lägga pussel, bit för bit sys fast mot ett underlag i en viss nummerordning. Pilligt men roligt. Så nu är jag igång med starten på ett litet täcke. Kanske var det en mening med att jag inte skulle träna ikväll?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar