lördag 19 januari 2013

No one puts baby in a corner....

...kunde inte låta bli att avsluta lördagkvällen med "Dirty Dancing". Fjärde gången jag ser den tror jag! Äldsta dottern ville se den för att jämföra med musikalen vi var på i höstas. Åååå, jag minns ännu första gången jag såg filmen på bio, 1987, hur jag fick rysningar av det sexiga dansandet. Rysningarna har avtagit, men visst är den lite söt!! Har haft en fantastisk lördag och skaffat massor av energi! Började dagen med ett skönt yogapass. Senare på förmiddagen åkte vi för att köpa längdskidor, pjäxor och stavar till mig. Det är två år sedan jag åkte skidor sist och efter den säsongen fick jag slänga mina skidor som jag köpt begagnade och använt många gånger, nu var dom verkligen utslitna så belaget hade släppt. Så faktiskt första gången i mitt långa liv som jag köpte sprillans ny utrustning. Naturligtvis måste vi hem och testa! Så efter fika vallade maken mina nya skidor och så gav vi oss ut i Hågadalen-Nåsten på en skidtur. Det var drygt femton minusgrader, vindstilla, solen stod lågt eftersom klockan var tre och det var alldeles sagolikt vackert och så härligt, härligt!! Faktum är att DET gav mig rysningar!!!! Vi åkte till efter att solen gått ner, kanske 11-12 km, och det var så roligt. Jag är så nöjd och glad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar