söndag 6 januari 2013

Rust and bone

Idag kom jag att tänka på en reklam jag såg för många år sedan. Kan ha varit för något rengöringsmedel. Det var iallafall emot stålull. Man fick se en konståkningsskridsko i ett badkar och höra ett förskräckligt gnisselljud som fick det att skära i kroppen. Det ville väl visa att stålull gjorde mer skada än nytta. Anledningen till att jag kom på det idag var att jag gjorde rent ugnsglaset med just stålull som jag hittade långt in i städskåpet. Det var effektivt! Gammalt inbränt matfett försvann efter ihärdigt gnuggande med stålullen. Måhända gjorde det mer skada än nytta, men just nu är ugnsglaset iallafall skinande blankt och fint! Jag ägnade förmiddagen åt att städa! Efter en kopp kaffe tog jag bussen ner på stan och inhandlade vitt vin på systembolaget och så gick jag på bio. "Rust and bone" en fransk, mycket stark och händelserik film. Sevärd!! Jag var först alldeles ensam i biosalongen, men precis när filmen skulle börja, kom det ytterligare tre kvinnor. Kanske är 14.15, lördag, en dålig biotid?! För mig passade det utmärkt, för sedan kunde jag åka hem och baka bröd och laga fisksoppa till hela familjen. Maken kom tillbaka från "rek-tur" på skridskoisarna, äldsta dottern kom från arbetet och bägge sönerna med flickvänner kom hem. Härligt att samla alla runt middagsbordet!! Kvällen avslutades med kortspel! Jag älskar sällskapsspel, det blir alldeles för sällan nu förtiden. När pojkarna var yngre och bodde hemma och vi hade gäster, så avslutade vi alltid kvällarna med sällskapsspel. Nuförtiden blir det sällan. Och så är klockan över midnatt och det har blivit dags att sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar