onsdag 30 januari 2013

Det som göms i snö....

I morse vräkte regnet ner när jag cyklade till jobbet! Förra veckan visade termometern på minus 20 grader! Snacka om ombytligt väder! Trist med mildvädret, jag har bara hunnit åka en gång på mina nya skidor!! Positivt var att jag hittade äldsta dotterns cykelnyckel i trädgården ikväll när jag kom hem. Hon tappade den, en stressig kväll i början av vintern. Minns inte vad hon var sen till, men hon var jättearg och fick springa ner i källaren och leta reda på extranyckeln. Men som sagt: ikväll dök den upp. Lite rostig, men funktionsduglig. Jag hoppas att vintern bara tillfälligt är borta, än vill vi ha tid för skridskor och skidor! Maken får ändå uppleva vinter och skidföre i fyra dagar. Han reste upp till Sälen i eftermiddags och ska stå på skidor tillsammans med kollegor från ett dentallab i Örestad. Själv fortsätter jag jobba (hör ni martyren....) två dagar till. När det är onsdagkväll, är ändå värsta delen av arbetsveckan avklarad (23 lektioner och två möteseftermiddagar). Torsdag-Fredag är lite lugnare (6 lektioner). Så jag ska inte klaga!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar