fredag 24 februari 2012

Vata, Pitta eller Kapha?


Bilderna ovan togs för precis ett år sedan på Tällberg spa. Mina underbara döttrar och jag tillbringade ett spadygn där och njöt i fulla drag.
Nu är det dags att upprepa "spa-traditionen" och idag bär det av till Elements spa i Stockholm. Det är ett spa som bygger på Ayurvedisk tradition som menar att man består av tre typer, mer el mindre. Vata-harmoni, Pitta-balans eller Kapha-energi.
Under vårt dygn ska vi "hämta energi"!  (Med tanke på hur jag kände mej igår, kan man ju undra om jag blir rent av odrägligt pigg......)
Det börjar kl 13.30 idag med en "Detoxaquapeeling" där vi ska bli insmorda med salt från Himalaya och sedan få en varmvattenmassage.  Klockan 17 ska vi på ett pass Hathayoga och kl 19.30 ska vi på Minami, en restaurang som serverar asiatisk mat från fyra olika länder.
Känner att jag har en bra dag framför mej!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar