onsdag 1 februari 2012

Textilt skapande-ett sätt!

Det finns en mycket skicklig konstnär som heter Susan Dahlberg (kolla hennes hemsida http://www.susandahlberg.se/). Hon arbetar bl a med maskinbroderi och chiffong. Jag anmälde mej till en lördagskurs med henne och fick testa. Det var vansinnigt roligt och blev mycket fint. Jag köpte på mej material i tron att jag skulle börja hålla på med detta hemma.  Men sen blev det som det blev. När man tycker många olika saker är roligt, man arbetar heltid och har en massa annat för sej, så räcker inte tiden till. Idag när jag satt och la in bilder på elevalster på min nya jobbdator blev jag påmind. Den här vackra fyren gjorde en av mina elever i årskurs 8 för ett par år sedan. Jag visade på tekniken för henne och hon tyckte det var så roligt och arbetade fram den här vackra fyren som sedan blev till en stor kudde som hon skulle ha i föräldrarnas sommarstuga. När jag såg det här fotot blev jag så sugen, kanske är det dags att leta fram chiffongerna och skapa något nu1



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar