fredag 3 februari 2012

Att arbeta ner sitt lager!

Jag har en kurskompis som på en av våra träffar berättade att hon hade börjat beta av sitt lager av garner och tyger. Hon fick inte köpa något nytt förrän hon använt något av sitt gamla. På så sätt minskade det visserligen inte så mycket, men det ökade ju inte heller! Själv försöker jag anamma samma devis, och nu i veckan när jag blev färdig med en blus kände jag mej så duktig. Tyget låg långt ner i mina högar och så hittade jag knapparna i en av mina knappburkar. Och med knapparna följde också ett semesterminne. Jag köpte dessa fina knappar i bl a koppar i gruvbutiken i Röros, Norge när vi semestrade där med våra mycket goda vänner Ingunn, Andreas och Lisa för många år sedan!

Och för att fortsätta visa min duktighet så färgade jag gammalt Kilafors svenskullgarn till brunt igårkväll för nu ska dom sammanfogas alla min mormorsrutor som jag virkat av allt de garn som jag växtfärgade i slutet av 70- början av 80-talet!! Så nog betar jag av mitt lager alltid!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar