söndag 26 februari 2012

Samlar på bra uttryck!

Jag gillar att samla på mej bra, inte för långa meningar, som på ett lätt sätt uttrycker det jag tycker är viktigt! Dagen idag den är min-är en dikt som jag gillar, det märks väl eftersom den pryder min lilla blogg. Igår skrev jag om yogalärarens meningar för att träna avslappning och vila. I morse hittade jag en till i min "Änglabok".

När jag gläds åt min resa upptäcker jag att NÄR är NU istället för att rusa mot målet!

Visst är det bra!!! Det är ju så himla viktigt att ta vara på all tid vi får och njuta i nuet och av de små tingen!

Därför försöker jag förtränga att mitt härliga sportlov är över och inte få någon "måndagsågren" redan ikväll. Jag ska ta ett bad nu efter en lång härlig yogaeftermiddag på Shendao hälsocenter här i Uppsala. Väntar hem maken som är påväg hem efter skridskoledd tur och så blir det middag med rödvin, levande ljus och skön musik tillsammans med flickorna så att vi njuter av de sista söndagstimmarna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar