tisdag 28 februari 2012

Det papperslösa samhället?

Efter sista lektionen kl 15.45 idag satte jag mej vid skrivbordet och jobbade mej neråt i högarna av papper och annan bråte. Två timmar senare kunde jag skönja bordsytan!
Den nya läroplanen kräver sin tid innan man kommer in i framförallt bedömningskriterierna och betygsättningen av elevernas arbeten. Inte blir det mindre papper i alla fall!!
Tur att jag tagit med en Marabou mjölkchoklad till jobbet!
Ikväll ska jag göra ett litet arbete till jobbet också, om jag hinner. Hittade så fina små påskinspirerande saker på Drops.se. En stickad äggvärmare och ett virkat bokmärke, så jag ska försöka göra dem som inspiration till mina elever. Har gjort iordning anslagstavlan i klassrummet med påskinspiration och imorgon hoppas jag kunna fylla på med två nya grejer!
Men först dags för fisksoppa och en liten semla, väntar på att make och dotter ska komma hem, tisdagar är sena dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar