lördag 11 februari 2012

för mycket av d goda....

...igår var jag ju på dammiddag. Och det var en flitigt vinpåfyllande värdinna, så jag märkte nog inte att det blev en hel del. Förrän i morse kl 06.00 när klockradion gick igång och jag skulle åka och simma. Huvudet var liksom väldigt tungt!! Nä, nä, det var inte att tänka på att åka på något badhus. Jag ställde fram klockan en timme och somnade om. Då stapplade jag upp och gjorde frukost. På köksbordet låg en lapp från äldsta dottern som varit ute och festat på Stockholms nation, hon hade en kompis med hem så dom sov i källaren, därav lappen. Kvart över åtta kom som upp, pigga och glada pratandes i mun på varandra. Hade lagt sej kl 02.00 och nu skulle dom till skolan och Karin skulle hålla ett tal om barnaga! Bara sådär! Just då kände jag att "åldern tar nog ut sin rätt".
Minnet är också kortare eller....? För ikväll hade jag en väninna på middag(-hon har flyttat till stan och vi har inte setts på 20 år)! Jag hade ju korkat upp vin till maten, men det visade sej att min väninna inte kunde dricka pga migrän. Vi satt och pratade i dryga 4 timmar och vinet gick åt under tiden-inte mindes jag då att det var för mycket igår....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar