tisdag 21 februari 2012

Återbrukat!

Två sadelskydd har jag tappat bort sedan i höstas! Nu har jag tillverkat 4 st. får se hur länge jag klarar av att ha kvar dom! Det var detta jag satt och broderade när brödet jäste igår, och så på kvällskvisten sydde jag ihop. Detta är verkligen återbruk, och jag betar av mitt lager av sparat! En stycken utsliten, älskad kofta med paljettbroderier slängde jag i maskin och filtade ihop. Det var den jag broderade på med gamla ullgarnsrester. Som extra värmeisolering fodrade jag med en utsliten fleecetröja, för att hålla fukt borta klippte jag foder av en bit tunn vaxduk och som kant gamla jeansben. Snoddarna är från gamla skidkläder precis som snörlåsen! Sen har jag gått och nynnat på Claes Janssons låt "Har du kvar din röda cykel", ända sedan jag satt och sydde igår eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar