tisdag 23 juli 2024

Skapandelusten består

Kreativitet är när insidan vill ut. Kreativiteten kan vara skillnaden mellan ett bra och ett fantastiskt liv! Skapande kan ge en guldkant och en känsla av frihet och lycka.

Ovanstående citat är hämtat ur Sofia Sievertsdotters bok "Ord för dagen". 
Skapa, kan man göra på många olika sätt. Skriva, teckna, måla, sjunga, musicera, skulptera, brodera, väva, binda buketter, sy, baka, laga mat osv i all oändlighet. 


T om en sådan simpel sak som att sticka disktrasor är en skapandeprocess! Mitt tröj-projekt får lov att ligga till sig, jag behöver mäta och fundera innan det kan fortgå. Och inte kan jag då vara utan en stickning! Jag grävde i mina gömmor och valde mellan sockor och disktrasor. Väderleken fick avgöra, tänkte att det vore skönt att sticka med ett lingarn i sommarvärmen. Så nu är jag igång med det.


Och mellan varven (alltså stick-varven) har jag bakat två olika sorters surddegsbröd och gjort en citronsockerkaka med glasyr, det är ju faktiskt också ett skapande.
Det är tisdag i fruntimmersveckan, skurarna kommer och går,
och skapandelusten består!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar