fredag 12 juli 2024

Giv oss idag vårt dagliga vin.....


Igår passerade vi Rosendahls trädgård och slott, och jag imponerades verkligen av den prunkande växtligheten. Framför slottet, runt den stora, ståtliga porfyrvasen var rabatten otroligt elegant, med rosenträd som bands samman av murgröne-girlanger. 


 Så om man jämför med den trädgården, så ligger man i lä, minst sagt. Men efter att ha gått eftermiddagspromenaden med lilla vovven (som numera promenerar i slowmotion) i vårt radhusområde, måste jag säga att vår trädgård står sig utmärkt. Så många som bara låter allt växa igen och det ser rent bedrövligt ut. Och då är jag verkligen ingen expert eller pedant, långt därifrån. Jag är inte ens 100 % road av att hålla på i trädgård. Fast när jag ansar min rosenrabatt, då känner jag mig faktiskt lite som en engelsk lady, som går med sekatören och varsamt klipper bort vissnade rosor. Och den känslan är inte oäven!

Fortsätter känna mig lite ladylik, när jag nu sitter med dagens glas rosé, lilla vovven i knät och knappar på min dator. Fr om idag och två veckor framöver är vi hundvakter. Det är verkligen en "work-juli", och som sådan måste det bli After work, varje dag, eller hur. 

Därav rubriken; Giv oss idag vårt dagliga vin! 

Eller var det bröd?

Nåja, det blir nog lite bröd också, vi ska grilla getostfyllda lammfärsbiffar med tomatsås till idag, och då blir det gott med bröd att doppa i såsen!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar