torsdag 18 juli 2024

Drömmar mellan skurarna

Det vilar något avspänt över månaden Juli! 
Nu har  ju väldigt många semester-ledigt, men även dom som arbetar, verkar kunna gå ner i ett lägre tempo, och njuta av de lediga timmar som bjuds per dygn. Kvällarna är fortfarande ljusa och det är förhållandevis varmt i luften. Och även om jag numera är ledig för jämnan, så känner jag också av den där avspända känslan.
T ex så kunde vi spontant bjuda hem middagsgäster igår kväll,  vi fick lust och dom kunde. Inget långt planerande eller städning och fixning innan, bara ett; varsågod och kom som ni är, så äter vi tillsammans! 
Sånt är trevligt! Och jag hade dukat inne, för det kom skurar och var lite rått i luften, men så plötsligt klarnade det upp så vi flyttade ut bestick och tallrikar till altanen. Och kvällen blev sen, så jag tog bara en hund-promenad och sen stöp jag i säng. 
Skurarna har fortsatt i natt och i förmiddags och blåsten tilltog, så jag fick lust att baka. Det blev glutenfritt hamburgerbröd, blåbärspaj, granola och så Drömmar. Jag älskar ju småkakor, och nu har jag i alla fall en sort att avnjuta till förmiddagskaffet.


Och drömmar, smälter inte bara på tungan. Vissa drömmar är till för att förverkliga, och det har maken och jag gjort idag, med en gemensam dröm. Berättar mer om den frampå höst-kanten!


Här ligger råvaror till kvällens middag! Mangold och  persilja från trädgården, resten från Ica Maxi. Ska göra Ängamat-soppa, en sommar-favorit. Och till efterrätt blir det blåbärspaj och vaniljssås. Ikväll är vi bara två till middagsbordet. Och det är också bra!
Vi får se om skurarna fortsätter. Drömmarna kommer garanterat att göra det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar