måndag 2 januari 2023

Med självförtroendet i botten


 Här har jag tillbringat otaliga timmar idag. Jag önskar jag kunde säga att det varit värt det och att det  gett resultat, men dessvärre har allt gått tokigt och mitt självförtroende är i botten. Jag kan inte få till nerladdningen av virusprogrammet. Jag kan inte logga in på bloggen. Jag får inte till startsidan. Jag får inte fram hjälpprogrammet. Jag kan inte ladda över mina bilder. Jag har krånglat med mejladresser och lösenord till ve och förbannelse. Det går åt helvete.....

Och när jag närmast grinfärdig sa åt maken att "Du skulle aldrig köpt mig en ny dator", då suckade han lite uppgivet och sa; -Ja men lämna tillbaka den då!

Och regnet vräker ner, det har varit dimma hela dagen. Och vi ska äta rester till middag. Och hunden sitter och gnäller för att hon är hungrig, trots dagens ranson av mat.

Behöver jag säga mer.....? 

Imorgon lunch kommer det hit två barnbarn för några dagar, så då blir det inte tid att kämpa med dator. Kanske behöver jag en liten paus för att samla kraft.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar