torsdag 26 januari 2023

Hej solen!!


 Tack för att du har visat dig från din allra bästa sida idag, du har varit efterlängtad! 

Min dag blev så lätt att andas och det inre leendet blev till ett yttre. Cykeln var lätt-trampad till yogan och på promenaderna gick lilla vovven både långt och snabbt med svansen i högläge. Blåsippsbladen liksom sträckte på sig och det var nästan så att jag kikade efter små knoppar, men så mindes jag att det faktiskt bara är i slutet av januari. 

Än är det vinter kvar säger mor. Och det vill jag ju att det ska vara. Det ska finnas tid för skidor och långfärdsskridskor. Tid att äta en apelsin och en kexchoklad i en bivack. Tid att sitta vid en stugknut i fjällen och lyssna på takdropp.

Men jag är oerhört tacksam för att du varit på besök idag. Dagen har sedan vintersolståndet blivit 1 timme och 33 minuter längre. Visst är det underbart!

Nu tänker jag njuta av ett långt bad för att sedan bege mig till storasyster för att äta middag!

Godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar