onsdag 18 januari 2023

Glimtar från dagar som gått

Ett litet uppehåll i skrivandet, då jag varit i Insjön en knapp vecka!
Där var det mer riktig vinter än här, även om temperaturen låg runt nollan. Det fanns snö och skidspår  och jag gjorde snölykta som vi tände varje kväll. Det började med att vi kastade ut julen och hade mys med kolbullar och råröda lingon runt elden, hög julmusik på medan vi slaktade kransar, klädde av granen och plockade ner allt pynt runt om i huset, sen drack vi cava och la ansikts- och fot-mask och spelade yatzy.




På söndagen åkte maken och yngsta dottern tillbaka till Uppsala, även om dom blev ganska så försenade pga en punktering. Vi andra la pussel långt in på kvällen. Måndag morgon skulle svärsonen flyga upp till Kiruna för en vinterutbildning och jag stannade kvar för att sällskapa dottern och hjälpa till med hunden när hon arbetade.



Vi fick ett par mysiga dagar med långa promenader och så fick jag stå i mitt favoritkök och baka och laga mat, sitta och sticka och så förstås äta middag med dottern på kvällarna, när hon kom från jobbet.
Men nu är jag tillbaka i stan igen, tillsammans med hund, då vi ska passa honom några dagar.
Här finns inte en gnutta snö, men maken har i alla fall åkt skridskor idag, och det ger en liten smula "vinterkänsla". 
Jag har packat upp, gått en rejäl promenad med båda hundarna och tagit ett bad. I väntan på middagen tänker jag hälla upp ett glas rödvin. 






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar