onsdag 25 januari 2023

Blommor och bullar!

Idag åkte det allra sista av julen ut! Jag for runt med dammvippa, dammsugare och mopp. Jag slet ner gardiner och satte på tvättmaskin. Slängde ut vissna amaryllislökar och putsade speglar.
Sen trampade jag iväg till blomsterbutiken!


Det blev en Sankta Paula till köksfönstret,


två stycken Bladbegonia till hallen,


och så en tulpanbukett med blad i färg att matcha den hemvävda löparen.


Som om inte det var nog ställde jag mig att baka blåbärsbullar. Dom ska provsmakas till kvällens te. Maken är på restaurangbesök i Stockholm, och dottern satt vid middagen och berättade om upptagna kvällar och dagar framöver. Jag skrev in i almanackan för glatta livet. Men just ikväll är hon hemma, så nu blir det fika!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar