onsdag 11 januari 2023

Grönt är skönt?


Tveksamt om jag verkligen kan tycka att grönt är skönt i januari! Eller snarare grå-grön-beige. Nog hade jag hellre haft vitt. Men idag har det regnat och blåst rejält, och jag fick tvinga ut lilla vovven på förmiddagen. På eftermiddagen gick det bättre, då hade regnet upphört, bara blåsten kvar, och vi kämpade oss fram  i lervälling och djupa vattenpölar.
Men som jag sagt förut; jag låter inte vädret förstöra mitt humör, det är min tid för dyrbar för!

Höll uppe dagens goda humör genom att -efter gym, frukost, stickning och en tvätt- städa huset! Maken ifrågasatte mitt beslut, men jag tycker att jag faktiskt vill städa en gång i veckan. Jag ser ju dammråttorna! Och jag trivs verkligen inte bland dom! Maken själv, åkte till en bilverkstad för att balansera däcken på bilen. 

Mörkret utanför fönstret är kompakt! Men faktum är att dagen blivit 29 minuter längre sedan vintersolståndet. Och på söndag är det tulpanens dag, ett vårtecken, om än tidigt! 
Yngsta dottern skickade bilder från en modefotografering idag och undrade om jag var sugen på en av klänningarna till våren, så det är flera tecken på att vi går mot vår.
Och jag har just läst om trendfärgerna 2023. Pantone Color Institute har precis lanserat årets färgtrender. och det står så här;
Paletten reflekterar tidens motstridande tendenser; ro och kontemplation men även förnyad energi.
De mest markanta kulörerna i Pantoens palett är en knallig orange, intensiv fuchsia, klar blå samt en smaragdgrön.
Smaragdgrön! Där har vi verkligen ett uttryck för att "Grönt är skönt"!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar