onsdag 9 februari 2022

Säg det med blommor


Så heter en gammal svensk film från 1952 med bl a AnnaLisa Ericsson, Stig Järrel och Gunnar Björnstrand i rollerna.
Före min tid, och jag tror inte att jag sett den. Anledningen till att jag letade fram den var att jag fick för mig att "Säg det med blommor" var titeln på en låt, så jag googlade.
Har nämligen, tillsammans med mina syskon, sagt det med blommor ikväll. Sagt "Välkommen hem och Sköt om er" till farbror Rune som legat på sjukhus men nu blivit hemskickad till sin fru Margareta. Dom kan behöva en liten uppmuntran, så jag har beställt en lite större vårbukett som levereras i morgon.

Men jag har fortfarande inte vant mig vid, att så fort man är ute och söker efter saker, så kommer dessa sidor upp i flödet sekunden efter. Nu när jag har suttit och skrollat på instagram så kommer Interflora-reklam upp hela tiden. Allt vad man gör registreras och kommer tillbaka. Det är faktiskt en liten smula obehagligt.
Men det hör till den här tiden vi lever i, så det är bara att acceptera.

Kan man få önska sig en röd ros av maken till Alla Hjärtans dag.
Det vet väl alla människor att den blomman säger; Jag älskar dig!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar