lördag 12 februari 2022

Golden milk, Alvedon och champagne....



 Maken har i ett par års tid arbetat tillsammans med en indisk tandläkare. Fast han jobbade som tandsköterska, eftersom när man utbildat sig utomlands, så måste man gå en liten omväg innan man kan jobba som tandläkare i Sverige.  I alla fall så har den här indiska killen fattat stort tycke för min make, det känns nästan som att han fått agera lite extrapappa åt honom.

I går hade han varit här hemma och hälsat på, när han fått höra om makens olycka med hälsenan. Han hade med sig en stor burk med gurkmeja och fick maken att bedyra att dricka "Golden milk" två gånger om dagen.  Då kommer benet att vara läkt på 4 veckor istället för 8!
Jag trodde väl aldrig att maken skulle säga ja, när jag i går kväll frågade om jag skulle blanda till lite guldmjölk. Det är alltså en halv tesked gurkmeja, en tesked honung blandat i ett glas varm mjölk. 
Min make har alltid varit väldigt skeptisk till hälsokost och tillskott av olika slag. Jag diskuterar aldrig det med honom, för jag blir bara irriterad att han slår ifrån sig allt vad jag tror om sådant. Men det kanske är så att "när fan blir gammal blir han religiös" eller något. För när vi satt och fikade idag berättade han att han kanske skulle prova att ta magnesium. Någon hade sagt att kramperna i benen -som han ibland får om nätterna- kan bli bättre med magnesium. Jag bara log och sa att jag kan beställa droppar till honom.....
Sen fick jag även blanda till dubbla alvedon. För ont har han fortfarande.
Lördagkvällen avslutade vi dock med annan ädel dryck. Nämligen champagne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar