tisdag 1 februari 2022

En glad pensionär.....


Från och med idag är maken pensionär!
Imorse var det han som stod i fönstret och vinkade åt mig när jag cyklade till jobbet, istället för tvärt om.
Den här visan med Thore Skogman, spelade yngsta dottern upp i går kväll via mobiltelefonen. Vi hade en tre-rätters finare middag dagen till ära. Jag hade köpt en almanacka, som egentligen skulle varit fylld med en kulturell aktivitet per månad, men pga rådande restriktioner, så blev det uppskjutet.
Jag kommer så väl ihåg den här låten. Gick väl  nästan som en plåga på radion på 60-talet. 

Skrev i alla fall ett kort;

Man firar examen!
Nu säger jag; Jamen,
låt oss fira idag och din nystart!
Vi ser till att det blir underbart!
En språngbräda till något nytt, en helt ny era!
Det blir vad du gör det till och möjligheterna är flera!
Jag vet att du är fortsatt nyfiken på livet!
Och idag tar du första klivet!

Jag älskar Dig

Och jag tror nog att jag har "en glad pensionär" här hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar