tisdag 8 februari 2022

Hålla fokus på väsentligheter......


I mitt klassrum på vita tavlan, (förr var det svarta tavlan) står vårterminens veckor uppskrivna. Jag kryssar de som har gått och ringar in den aktuella. Just nu är det vecka 6 som pågår. Vårterminen består av 22 veckor.
Ja, jag räknar ner!
Ikväll lyssnade jag på Pensionsmyndighetens webinar för folk som tänker ta ut pension inom en relativt snar framtid.
Det var ett fruktansvärt torrt och tråkigt webinar! Hon som pratade var en av pensionsmyndighetens 7 kommunikatörer. Hon var från Karlstad. Hon hade en nasal röst och snörvlade i varannan mening, samtidigt som hon kliade sig på och under näsan.
Redan där tappade jag lite fokus. Eftersom jag blev så oerhört irriterad på snörvlandet. 
Lite fick jag mig väl till livs, nu behöver jag gå in på "mina sidor" och kolla "olika senarior" för att se hur jag bäst ska tänka när jag ska begära att få ta ut mina pensionspengar. Sen måste jag boka tid hos banken, eftersom jag sparat i en s k kapitalförsäkring, som jag ska börja ta ut samtidigt med pensionen. Nog ska man väl klara av det, tänker jag, med viss bävan.......

Dottern (hon som bor i Insjön) konstaterade (när jag berättade om mitt ofokus på webinaret) -Jaha, så det är från dig jag fått det...... Hon syftade på att hålla fokus på rätt-och väsentliga-saker......


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar