onsdag 2 februari 2022

02 02 2022

 Vilka siffror idag! 

På självaste Kyndelsmässodagen. Den dag som det sägs att Jesus bars fram i templet av Josef och Maria, på sin fyrtionde levnadsdag. Kyndel betyder ljus, och hör ihop med en gammal tradition att fira ljusfest den här dagen.

Och ljus tänder jag dagligen, är lite av en storkonsument av stearinljus i olika former! Ljusfest varje dag här i radhuset!

Och dagsljuset är påväg tillbaka! Solen går ner 16.07 på eftermiddagarna och det känns ljuvligt. Hur länge man än levt så är det alltid samma barnsliga lyckokänsla när ljuset återvänder! För med ljuset återvänder energin och livsandarna vaknar!

Och jag räknar ner! På något sätt med större iver sedan maken började vara hemma. Nu har han visserligen bara varit pensionär i två dagar, men det triggade igång min längtan efter att gå. Och idag har jag haft utvecklingssamtal med ena halvan av "min grupp elever", och alla föräldrar visste att jag skulle gå i pension till våren, samtidigt som deras barn slutar grundskolan och kommenterade detta. Fick mycket lovord över hur jag hanterat händelser och deras barn genom åren, och det kändes roligt att höra. 

Och jag har hittat ett Instagramkonto Lanttolife som Sofie Lantto driver, hon lever efter sitt motto #LevFörFan. Ger mig behållning!

Och nu är det dags att borsta tänderna och krypa till sängs. 

Den här dagen med de märkliga siffrorna 02 02 2022

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar