tisdag 22 februari 2022

Hjärtat vill att vi ska använda livet medan det pågår.

Rubriken kommer från ett GoodLetter som Sofia Sievertsdotter skickar ut med jämna mellanrum. Där står tänkvärda ord. Den här gången var det 7 tankar om att följa hjärtat. Kortfattat var det
1. Stillhet, eftertanke 2. Naturen, den trygga gröna hamnen. 3. Att ta hand om sin kropp. 4. Att vara ärlig mot sig själv. 5. Orädd och modig. 6. Att vara kreativ och "blomma" 7. Att säga tack och förlåt.




 Kan väl pricka av åtminstone några punkter idag. Jag tog hand om min kropp, (3), när jag fick börja dagen med att skotta mig fram till brevlådan. Efter lunchfikat tog jag en lång skidtur i hågadalen. Det sprack upp och blev strålande sol och allt var galet vackert. Så där prickade jag av både att vara i stillhet och i naturen, (1) och (2). Kreativ har jag också hunnit med att vara, (6), när jag sydde, virkade och bakade bröd.

Fyra av sju får jag väl ändå vara nöjd med! Och nu tänker jag använda en liten del av mitt liv till att krypa till sängs. Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar