fredag 20 augusti 2021

Tid för rutiner!

Nu börjar det bli dags för rutiner igen. Maken har jobbat en vecka, jag nästan två veckor.
Det är dags att sätta guldkant på helgerna och inleda med lite fredagsmys.


Så jag svängde ihop varsin "toast Skagen" och korkade upp en flaska bubbel!
Maken, som slutat lite tidigare än jag, hade dragit iväg till skogen och rafsat ihop 4-5 liter blåbär. Så nu skålade han med bubbel samtidigt som han rensade blåbär!


Och från Dalarna fick vi meddelande om att dottern och hennes kollega, tagit sig runt 15 mil cykling idag.  Halvklassikern och "Vättern-rundan" på hemmaplan. Lite ont i rumpan hade hon, men annars var hon förvånansvärt pigg och alert!

Ikväll plingade det plötsligt på dörren, och så dök yngsta dottern, pojkvännen och lilla vovven upp. Han hade hämtat henne på jobbet och så tänkte dom att vi lika bra kunde tillbringa fredagskvällen tillsammans.
Dom åt räkor och vi oxfilé och rostad potatis.
Sen spelade vi kort allt medan mörkret sänkte sig utanför fönstren.
Visst. Jag erkänner att det också är lite mysigt!

Imorgon hämtar min syster upp mig vid lunchtid, vi ska bila ner till Sannerby i det vackra Södermanland, och tillbringa helgen med min kusin. Det är längesen vi sågs nu, pga corona.
Återkommer söndagkväll!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar