söndag 8 augusti 2021

Jag vill vara som en solros......


 I want to be like a sunflower. So that even on the darkest days I will stand tall and find the sunlight!

Ja, för den här veckan så är det slut på sötebrödsdagarna. Nu börjar vardagen igen. Ekorrhjulet börjar snurra.

Ikväll har vi haft tre av fyra barn med familjer här på söndagsmiddag! En del var lite mer avslagna än andra. T ex de som deltog på möhippan igår. Och hon som ska stå brud, hon förflyttade sig till Göteborg idag. hon har en veckas semester kvar. De som varit med på möhippan och var här på middag, de var lite lätt slitna. Går man i säng vid 4-tiden på morgonen och har hållit igång en hel dag-kväll-natt före, då kan det inte bli annat än slitet! Men det är väl samtidigt ett betyg på att det varit lyckat!

Det var mysigt att få hit alla, så här precis innan allt drar igång igen. Sist vi sågs var i mitten av juli och sen dess har alla varit iväg på semester, så vi hade en del att uppdatera varandra på. 

Jag har precis varit ute på nätet och kollat mitt veckoschema. Nu har jag en ledig dag kvar, sen är det bara att kavla upp ärmarna. Men det är mitt sista läsår som kör igång. Så allt vad jag nu kommer att göra, det gör jag för sista gången! 

Och jag kommer att stå upp och alltid försöka hitta solljuset!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar