torsdag 12 augusti 2021

Det bästa med att börja jobba....

...är att man får gå på AW!


 Idag var det dags för läsårets första. På 7 Flaskor förstås!  Eftersom jag inte hunnit äta, så beställde jag in en Kalvtartar med tonfisk- och sardellsås, kapris, parmesan och friterade krutonger. Galet gott!! Sen blev det ett par drinkar på det och så prat och skratt med kollegor. 

Det var värme i luften så vi kunde sitta ute hela kvällen. Det var mycket folk på restaurangerna runt omkring och det hördes skön live-musik från Katalin, på andra sidan järnvägen. Lite som "före corona".

En viktig del av jobbet, detta att umgås med sina kollegor. Det gör jobbrelaterade saker så mycket lättare om man har bra relationer.

Har konstaterat att jag nu tillhör topp tre av de äldsta lärarna på skolan. När jag startade jobba på skolan tillhörde jag den yngsta skaran. Det är 22 år sedan, så inte så konstigt att det förändrats. Då var jag övertygad om att jag inte skulle jobba kvar till pension. Men det gick ju sådär med den tanken!  Och jag tycker inte det är något misslyckande att jag är kvar. Jag hade en period när jag trivdes sämre, men de senaste åren har jag trivts bra. Känner att jag gjort ett bra jobb, fått en hel del igen från elever och kollegor, och så är det ju bekvämt att vara på ett ställe som man kan. Men nu, sista läsåret, tänker jag "checka av" varje aktivitet, och det känns bra. Jag börjar bli färdig med det här nu!

Utom på en punkt. AW, där kommer jag att fortsätta delta. Mina kollegor har lovat mig att jag får!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar