fredag 27 augusti 2021

Helgfrid i kroppen!

Kom från jobbet vid halvfem och fick direkt gå ut med lilla vovven. Hon är här över helgen, medan matte o pojkvännen befinner sig på bröllop nere i Småland. 

Regnet hängde i luften och det blåste ganska ruggigt, så blygsamma 12 grader det var. Jag kände mig ganska frusen när vi kom hem en timme senare. Så då bestämde jag att nu var det dags att sätta igång med min fredagsritual! Ett varmt bad, något gott att dricka, en scrub, en ansiktsmask, stearinljus och en bra bok. 

Och här sitter jag nu, en och en halv timme senare och känner helgfriden i kroppen. Ska strax laga en het räkpasta och duka med sallad och vitt vin.

Kommer den här speciella känslan att försvinna när man slutat jobba?? Då är det ju liksom frid hela tiden.... Eller så får man skapa rutiner för vardag och helg då också. Så man inte blir blasé på ledigheten. Nåväl, var tid har nog av sina egna bekymmer.

Den här helgen kommer att tillbringa firandes. Firandet kommer att pågå i Västerås. Återkommer med en resumé söndagkväll.

Men maken får vara hemma och ta hand om lilla vovven.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar