torsdag 1 juli 2021

Blåbärspaj och rosévin


 Så skriver vi ny månad. Juli. Högsommar. 

Jag lämnade juni månad genom att vara totalt utslagen i två dagar. Feberfrossa, huvudvärk och illamående. Jag sov i princip två dygn i sträck. Covid-vaccin och jag är tydligen ingen bra combo. För exakt samma hände mig efter den första vaccinsprutan. Men kanske är jag extra superstark i fortsättningen?!

Är i alla fall supersnygg just nu, hemkommen från en lashlift och brynfärgning OCH med nyfixade naglar. Så idag har varit en riktig lyx-dag! 

Och ikväll har vi avnjutit blåbärspaj och rosévin ute på altanen.En riktigt trevlig kombo!  Önskar att jag kunde säga att det vore till svalornas svirrläten, men dom lyser med sin frånvaro och istället sitter det några kråkor och kraxar uppe i skogsbacken och några högljudda, skräniga tonårspojkar åker på cykelvägen på sina Voi-cyklar i hisnande fart. Så direkt rofyllt och lugnt kan jag inte påstå att det är. Men jag känner mig ändå lycklig inombords för att jag mår bra och är frisk. Återigen slås jag av att det faktiskt är det mest betydelsefulla som finns. Att få vara frisk. Att orka njuta av allt som finns omkring oss. Att kunna se utan att huvudet spränger. Att kunna känna smaken av mat och dryck utan att man nästan kräks eller inte kan få i sig en bit. Det är jag så vansinnigt tacksam över i detta nu!

Och när morgondagen går över till kväll, så går även maken på sommarsemester. Då har vi hela långa juli framför oss att göra trevligheter! 

För visst är väl juli månad extra lång......?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar