fredag 30 juli 2021

Mat

Det blir alltid så, att när jag varit hemifrån, ätit på restaurang, en tid, så blir det så roligt att komma hem och fixa med mat igen.
Igår hade jag förberett en Skagen-röra innan jag åkte till Arlanda för att hämta maken.
Så vi började med cava och toast Skagen på eftermiddagen.


Och senare på kvällen blev det Biff Rydberg och en bättre Amarone. Tyvärr fick vi lov att flytta inomhus när middagen skulle avnjutas. Temperaturen sjönk snabbt och det gällde att hänga med i svängarna. Till dessert hade jag gjort en salt chokladmousse med nöt-topping.


Maken började genast fixa med saker när allt var upp-packat. Så typiskt han! Alltid finns det ju något som behöver styras med. En cykel vars kedja hoppat av, en trasig lampa som behövde skruvas ner, tomatplantor som behövde bindas upp osv. 
Men på eftermiddagen blandade jag Strawberry Margaritas och gjorde quesedillas som tilltugg.


Och ikväll var vi tre runt middags-bordet. Yngsta dottern ska sova här ett par nätter nu, och ikväll åt vi Ceasarsallad och drack Rosé-vin.


 Nu har vi precis varit ute på kvällsrundan med lilla vovven, det är ganska så kallt och ruggigt ikväll . Hösten smyger sig på. Idag har jag sett mogna sädesfält och rönnar med bärklasar som börjar skifta färg. 

Men än ett tag är det lediga sommardagar. Bara att se till att man tar tillvara dessa!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar