onsdag 28 juli 2021

Hur kan jag ha mage att sakna solnedgången i havet??


Gissa om jag saknar det här ikväll!!

Nu sitter jag i min radhusträdgård, himlen är grå och det regnar. Jag ser min skogsbacke och gräsmattorna, vinbärsbuskarna, jordärtskocksodlingen, trädgårdsmöblerna, grillen.

Och jag är så oerhört priviligierad som har allt detta, och kan känna mig lite bortskämd som har mage att längta till havet och solnedgången!
Solen gick dessutom ned nästan en kvart senare här i Uppsala än på Öland!

I morse fick jag mitt ljuvliga morgondopp före frukost.
Jag fick skjuts till busshållplatsen av värden.
Jag fick hämtning på Arlanda av dottern och lilla vovven.
Lilla vovven blev dessutom kvar här, så jag har sällskap. Och jag har lagat mig en chili-het räkpasta till middag, allt fanns hemma, så behövde inte gå och handla.
Och jag fick mess av maken att han längtar hem, och jag ska hämta honom på Arlanda i morgon eftermiddag.
Och de tre äldsta barnen är tillsammans i Insjön ikväll, dom har haft en "bubbel-vin-provning" och ska umgås ett par dagar framöver.

Så jag har verkligen allt man kan önska sig.
Hur kan jag då ha mage att sakna solnedgången i havet?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar