tisdag 27 juli 2021

Jag Är!

Morgondoppet! Frukost! En tredje kopp kaffe idag, inväntandes om det skulle bli regn eller ej!


Det höll uppe och jag cyklade iväg, en lite mindre runda. Satte mig sedan tillrätta vid Jordhamn med akvarellblock och färger och gjorde en "Ölands-akvarell". Lovade mig själv att till hösten ta itu med min skakiga högerhand. Som det är nu, måste jag styra den med vänsterhanden, och det är väldigt svårt att hålla i penseln. Det går inte längre, jag måste försöka få hjälp!


Vid 14-tiden kom regnet och åskan! Jag packade ihop och cyklade till pensionatet.


Förutom att jag stannade till för att ta en "armarna upp i skyn-bild", en symbolik för att JAG ÄR! Frihet, lycka, kärlek, allt är möjligt, livet är här och nu.....

Eftermiddagen ägnades åt att sticka och lyssna på Sommar i P1. Kl 18 sken solen igen och jag duschade och cyklade in till Sandvik och beställde in panerad torsk, pommes, remouladsås och en liten karaff vitt vin. Sen flanerade jag runt i hamnen och njöt av kvällen. Hade tänkt mig en solnedgång, men det började mullra och mörka moln dök upp, så jag tordes inte vänta utan cyklade tillbaka till pensionatet. 
Nu har jag packat och checkat in på flyget. Imorgon tänker jag hinna med ett morgondopp före frukost.
Sen måste jag lämna det här paradiset, men med en stor tacksamhet i hjärtat över att ha fått ta del av det!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar