torsdag 20 februari 2020

Visst är det en smaragd jag ska ha




Jag gick på en stig i skogen, det växte olika träd runtomkring, mossan på marken var grön och tät, alla barr från tallarna hade lagt sig som en mjuk matta på stigen. Stigen började leda uppför och snirklade sig i serpentiner. Jag kom upp på ett berg, en öppen plats med en lägereld mitt på. Jag satte mig vid elden och lyfte blicken mot himlen som var djupblå och alldeles fylld av stjärnor. En speciell stjärna lyste extra starkt rakt ner på mig. Det var som att jag badade i stjärnljus. Jag tittade ner mot elden igen, den sprakade och knastrade och kastade skuggor mot marken. Plötsligt fick jag se en liten ask bredvid eldstaden. Jag tog asken i min hand och lyfte på locket. I den lilla asken, i en bit silkespapper, låg en sten, en grön smaragd, alldeles slät och fin. Jag plockade upp smaragden och slöt mina fingrar omkring den. Den tomma asken ställde jag tillbaka bredvid lägerelden. Det var som om stenen gav mig energi och jag reste mig upp och började gå nerför berget på stigen. Tillbaka genom skogen. Träden och mossan hade skiftat färg, allt var smaragdgrönt. När jag vände mig om och såg upp mot himlen så kändes det som om stjärnorna var långt, långt borta, den starkt lysande stjärnan liksom blinkade ett farväl till mig.

Det där är min upplevelse ikväll, efter den guidade meditationen. Stigen, lägerelden, stjärnhimlen och asken var berättelsen. Resten dök upp i mitt sinne.

Smaragdens betydelse är styrka, inre lycka, harmoni, lycklig kärlek och så stimulerar den intelligens och sunda ställningstaganden.


Varma lavastenar har idag masserat min kropp. Det var mycket skönt!

Men visst är det en smaragd jag ska ha!
Det måste ju betyda det!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar