tisdag 4 februari 2020

På rätt kurs......

Stora Karlsö, Öland eller Fridhem i Skåne?  Det är platser dit jag funderat mig bort nu ikväll.



Jag har nämligen innestående pengar i skolan, intjänat tack vare att jag har en lärarstudent. Dessa pengar får nyttjas till kompetensutveckling. Tidigare år, med andra rektorer har jag använt dessa pengar till bl a träningsresa och till att köpa en symaskin, men nuvarande rektor hävdar med bestämdhet att regelverket styr och att pengarna ska användas till något som gagnar den egna professionen.
Nu har jag suttit och scrollat mig igenom alla folkhögskolors sommarkurser, sätergläntans, capellagårdens och studieförbundet vuxenskolans kurser.
Alltså det finns verkligen en uppsjö av utbildningar och kurser i vårt avlånga land. I allt möjligt och omöjligt. Men dels har jag en rätt bred textil bas och dels har jag vidareutvecklat mig inom många textila sidospår, så jag är lite kräsen i vad jag ska välja. Det ska ju gärna  tillföra mig något nytt.
Nu har jag funnit två möjliga.
Ett stick-retreat på Stora Karlsö med vandring och mönsterkomposition och en kurs i akvarellmålning och fritt broderi på Öland eller i Skåne.
Har skickat länkar till min rektor för ett klartecken och godkännande.
Sen får vi se om jag kommer på rätt kurs.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar