torsdag 27 februari 2020

Gratitude journal


Jag har tillbringat min kväll i köket. Gjort en rotfruktspaj till middag, bakat en chokladsockerkaka till morgondagens jobbfika och rostat en långpanna granola.  Och jag trivs i mitt kök, tycker om att hålla på med matlagning och bakning. Tycker t om om att diska upp och göra rent efteråt. Tycker om dofterna från ugn och spis. Tycker om att duka och tända ljus.

Det finns så mycket i vardagsgöromålen som man tar för givet och bara gör, men det är ju egentligen de där göromålen som är själva livet, och som man borde vara mycket mer tacksam för! Att verkligen tänka på vad man gör när man gör det och reflektera över hur det känns.

När jag slog på tacksamhet, eller gratitude, på Pinterest, så hittade jag en hel anslagstavla full med förslag på olika "Tacksamhetsjournaler".
Det är snart slut på Februari månad, jag tror att Mars ska få bli min månad för att föra en Gratitude Journal. Varje dag tänka tillbaka och skriva upp vad jag varit extra tacksam för just den dagen. 
Är det någon mer som hakar på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar