onsdag 19 februari 2020

Det skadar inte med påfyllning



I morse fick jag för första gången testa Qi Gong. Ett morgonpass med introduktion till en metod som tydligen finns i över 1000 olika utföranden. Långsamma rörelser som arbetar lika mycket med tanken och det mentala som med det fysiska.
Jag fick vara med om att kasta bort förbrukad energi och ta emot ny. Allt samlat i en punkt nedanför naveln Dan Tien. 
Det finns många olika läror där man ska gå in i sig själv, samla energi, leva i balans.
Jag tänker att det är bra att man "nosar" på olika sätt och läror, för att sedan ta det bästa ur allt och skapa "sin egen lära".
Och jag tänker, att för mig,  är nog det bästa sättet att hämta energi och finna balans, att vara i naturen och att se alla små under som finns runtomkring oss. Att vara tacksam och finna glädjeämnen i varje dag. Att se skönheten i det lilla. Att vara i nuet.
Och därför blir en sådan här vecka så värdefull. Så totalt fri från stress och måsten. Jag hinner landa och fundera över vad jag behöver och hur jag vill att allt ska vara. För att sen implementera det i den vanliga vardagen.

Till viss del är jag nog där redan, men det skadar inte med påfyllning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar