tisdag 11 februari 2020

Guldkants-måndag och Besiktnings-tisdag

Att starta arbetsveckan med en utekväll, det är att sätta lite guldkant på måndagen!
Igår, efter jobbet, cyklade jag direkt ner på stan till restaurang Iberico där jag stämt träff med min goda vän Lena. Vi beställde in tapas och rödvin och åt och pratade oss igenom 1 1/2 timme. Sen fick vi brått till Reginateatern där vi bokat biljetter till Katrin Sundbergs föreställning "Jag gör vad fan jag vill".  Så många igenkänningsfaktorer och så mycket skratt, nästan som ett träningspass för magmuskler och käkar. Det var så roligt! Blev på bra humör för resten av veckan!!

Idag har jag ägnat mig åt kropps-besiktning. I morse, innan jobbet, cellprovstagning. I eftermiddags, efter jobbet, mammografi. Inget nöje att utföra direkt, men vi är verkligen privilegierade i det här landet, som får dessa återkommande undersökningar alldeles gratis!

Nu har jag satt deg för att baka semlor. Vet att det är två veckor till fettisdagen, men eftersom yngsta dottern ska tillbaka till Borås i morgon bitti, så måste vi tjuvstarta redan ikväll!

Så på sätt och vis blir det lite guldkant även som avslutning på den här tisdagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar