måndag 24 februari 2020

Fet-måndag, kan man säga så?

Så är man igång igen i jobb och vardagslunk.
Härligt kändes det i morse, att det var ljust när jag vinkade hejdå till maken, solen går upp strax efter kl 7. Ännu härligare att det fortfarande var ljust när jag lämnade jobbet strax efter kl 17, solen går ner precis då.
Maken hade, medan jag var borta, fyllt kylskåpet med massor av grönsaker och rotfrukter, så jag lagade middag ikväll  a´la Masesgården!


Först en råkost-tallrik med bl a mina egenhändigt mjölksyrade grönsaker. En tallrik fänkålssoppa med saffran och hembakat bröd!


Men ok, vi tog varsin semla till efterrätt också!
Och ja, jag vet att fettisdagen är imorgon, men då ska jag smörja kråset på restaurang, så vi gjorde fet-måndag istället. Kan man säga så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar