söndag 16 februari 2020

Nu väntar en skön vecka!


Det viner om de timrade knutarna utanför mitt lilla mysiga rum här på Masesgården. I byarna blåser det upp till 20 sekundmeter. Det är stormen Dennis som härjar, och det blev också anledningen till att min ankomst hit upp blev 2 1/2 timme försenad. Ett träd hade fallit över en kontaktledning så tågtrafiken fick ledas om med kraftiga förseningar som följd.
Men när maken skjutsade mig till tågstationen i Uppsala hörde vi på radion om flyktinglägret på den grekiska ön Lesbos,  där nu över 20000 människor trängs i tält utan nödvändiga förnödenheter. Och med den jämförelsen var min tågförsening inte ens som en ljum västanfläkt.

Här på gården ska jag spendera min sportlovsvecka! Tyvärr ingen skidåkning eftersom vintern lyser med sin frånvaro även här. Men jag ser fram emot många andra trevliga upplevelser, god och hälsosam mat, sköna behandlingar och  varierande träning.
Det är tredje gången jag är här. Fyra år sedan sist, och dessförinnan nio år sedan, då tillsammans med min syster under en Kristi Himmelfärdshelg.
Jag har med mig tre böcker, broderi och virkning.
Det här kommer bli en skön vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar