onsdag 26 februari 2020

På topp


Man skulle kunna tro att den här bilden är från någon hylla i en hälsokostbutik, men faktum är att det är en bild från mitt kök och skåpet ovanför köksfläkten!
Efter min EIS-scanning på Masesgården förra veckan, så har jag införskaffat en del nya produkter för att stärka min kropp. Billigt blev det inte, men det kostar ju att vara på topp, sägs det.

På topp var jag också i går kväll. På restaurang Miss Von har man utsikt över en stor del av Uppsala. Dit gick jag tillsammans med min syster och två kusiner. Den ena hade precis på dagen igår, blivit mormor, så vi firade med champagne och sen blev det två flaskor Riesling till dumplings, pilgrimsmusslor, tonfisk och friterade räkor. En bättre tisdagskväll helt enkelt!

Och toppen var det att ikväll komma hem från en jobbdag med många lektioner och ett Arbetsplatsmöte på det, och bara krypa i myskläderna, brygga te och beta av ett par avsnitt på en australiensisk serie jag följer på Svt Play. Ibland är det precis vad man behöver här i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar