torsdag 13 februari 2020

Städa bort röran för att skapa utrymme för ny energi och kreativitet


Att städa på torsdagar känns bra.
Det betyder att när jag kommer hem imorgon, fredag eftermiddag, så kliver jag innanför dörren till ett fräscht och nystädat hem. Kan tända upp lite mys- och doftljus, tappa upp ett varmbad och bara lata mig och njuta av att helgen startat. Smart va!?!!

Med det att se fram emot ska jag krypa till sängs och läsa. Har lånat en bok av  Herbjörg Wassmo, "Ett glas mjölk tack". Den handlar om en litauisk flicka som lever under hårda och fattiga förhållanden med sin mamma och syster och när hon får ett erbjudande om att åka till Stockholm och jobba på café så tar hon den chansen för att tjäna pengar och kunna skicka hem. Det visar sig dock att caféjobbet var en lögn och hon dras in i en härva av prostitution. Hon blir våldtagen och misshandlad. Den är rå och hemsk och jag vill egentligen inte läsa, men kan ändå inte sluta. Har tyvärr en känsla av att den är i allra högsta grad aktuell och speglar en smutsig del av vår samtid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar