tisdag 18 februari 2020

Guru guru wahe guru - Guru ram das guru

Ännu en fantastisk dag i min lilla hälsobubbla! Ännu en dag för bara mig, för kropp och själ.

Vattengympa, föreläsning om detox och styrketräning före lunch.
Vedeldad bastu med bad i Siljan på eftermiddagen.
En promenad före middagen.


Här ligger den lilla bastun på en pir ute i vattnet, som efter lunch låg spegelblankt och solens strålar värmde. Därinne satt jag med en nyfunnen vän, vi glodde in i elden, svettades och samtalade om vikten av självkänsla, av att våga och vara modig. Vi pratade om resor om boenden om studier. Med jämna mellanrum petade vi in nya vedklabbar. Nästan två timmar bastade vi.


Och två gånger gick jag nerför trappan, halkade utför spången i vattnet och gick från 80-gradig bastu  till 4-gradigt vatten. Det var verkligen vederkvickande ljuvligt! Även om det stack lite i fötterna och vaderna, som fick utstå längst kyla.


Därefter tog jag en långpromenad, min bastuvän skulle på eftermiddagens kurs.
Vårfloden är i full gång och fåglarna kvittrar. Även om man har svårt att acceptera vinterns frånvaro får man lov att njuta av det som naturen nu bjuder. Och det är inte så svårt!

I kväll efter middagen deltog jag i medi-Yoga och en meditation med ett mantra för hjärtat.
Guru guru wahe guru - guru ram das guru
Visdom och insikt kommer till dig som en tjänare i det oändliga.

 Mantrat sägs ge healing och beskydd och skapar en inre frid. Och den där inre friden har jag efter dagens alla fantastiska aktiviteter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar